U bent in goede handen, maar uw klanten ook

Het is een gegeven dat veel afnemers die te laat of niet betalen dit niet doen om u als leverancier dwars te zitten. Ook na een oproep om te betalen wordt er vaak een belofte gedaan dit ook snel te zullen doen. Helaas voor u als leverancier loopt het toch vaak anders…

Het overkomt helaas velen. De zogeheten “live-events” wat een sjiek woord is voor werkloosheid, scheiding, verlies van een naaste of ziekte in welke vorm dan ook. Zaken die een ieder van ons behoorlijk van slag zal maken.

Deze klanten willen wel betalen maar het lukt gewoon even niet. Ze zijn bezig met andere zaken. Dat is te begrijpen en toch wilt u graag betaald krijgen. Onze aanpak is bedoeld om deze klanten wat tijd te geven. Wij snappen dat een klant het lastig en wel erg persoonlijk zal vinden om uit te wijden over de redenen waarom er niet betaald wordt.

Daarom kijken we naar laagdrempelige manieren van communiceren, soms digitaal soms juist wel persoonlijk via de telefoon. En zo maken we betaal afspraken die voor beide partijen acceptabel zijn. Soms omdat er in termijnen wordt betaald, of wat langer wachten als de klant hulp krijgt van naasten of instanties.